Rubrik och ingress till innehållet på sidan

Arena Elhandel på Arlanda

Huvudinnehåll

Hur kan vi öka branschens förtroende och få till en bra kunddialog? Energiföretagen Sverige bjuder in till en heldag där elhandelsföretagen får tillfälle att diskutera och workshoppa om just detta. Det blir mycket fokus på branschens förtroende, men även en del information om Clean energy package och förändringar på råkraftmarknaden.

När? Den 8 juni 2020 kl 10.00 till 15.30

Var? Clarion Hotel Arlanda

Målgrupp: Endast för medlemmar och samarbetspartners i Energiföretagen Sverige

En överväldigande majoritet av alla elhandelsföretag är seriösa aktörer som sätter kunden främst. Men så finns det aktörer som inte gör det. Det skapar problem för branschens förtroende. På den fullspäckade arenaträffen Arena Elhandel fokuserar vi på just branschens förtroende och kunddialogen. Hur ökar vi förtroendet, hur motarbetar vi oseriösa aktörer och hur får vi till en positiv kunddialog? Genom workshops och dialog diskuterar vi detta.

Under dagen kommer även Energiföretagens experter informera om Clean energy package och förändringar på råkraftmarknaden som påverkar handel och kundavräkning. Dagen är även ett perfekt tillfälle för dig att utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter inom branschen.

Arena Elhandel är till för dig som är vd, AO-chef, elhandelsansvarig, kundkommunikatör, säljare, kundserviceansvarig, marknadsansvarig, avtalsansvarig eller bara allmänt intresserad av elhandelsrelaterade frågor.

Under dagen kommer vi bland annat diskutera:

  • Branschens förtroende. Hur kan vi tillsammans inspirera till positiv kommunikation och få till en bra kunddialog?
  • Råkraftmarknad. Översiktlig information om förändringar och händelser som påverkar handel och kundavräkning.
  • Clean energy package. Under året kommer implementeringen av Vinterpaketet ske. Här får ni koll på några nyheter som kommer påverka oss på både kort och lång sikt.

Varmt välkommen!

Catherine Lillo, Ansvarig slutkundsmarknad el

Lisa Hjelm, Regionchef Mitt