Det Nationella Stickprovet 2021

Publicerat av: Mattias Jönsson ·

Nu har du möjlighet att ta del av 2021 års resultat för Det Nationella Stickprovet via Webbinariet: Det Nationella Stickprovet 2021. I år omfattas nära en och en halv miljon av Sveriges elmätare.

Det Nationella Stickprovet 2021

Pga tekniska problem så finns det ingen sändning just nu. De som är anmälda till detta webbinarie kommer att få presentationen och på onsdag kommer sändningen att läggas ut i efterhand.

Se webbinariet här (öppnas i ny flik)

Hur bra fungerar Sveriges elmätare?

Nu har du möjlighet att orientera dig om resultatet för Det Nationella Stickprovet som i år omfattar nära en och en halv miljon av Sveriges elmätare.

Vid webbinariet presenteras resultatet av årets stickprov vilket ger ett unikt tillfälle att orientera sig om kvalitetsläget bland Sveriges hushållselmätare. Det är även ett tillfälle att orientera sig om hur myndigheten Swedac planerar sitt tillsynsarbete samt en preliminär plan för stickprovet 2022.

Webbinariet är interaktivt och det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor. Webbinariet leds av stickprovets sekreterare Carl Berglöf, Energiföretagen.

Webbinariet är kostnadsfritt.

Se webbinariet här (öppnas i ny flik)