Rubrik och ingress till innehållet på sidan

Seminarium om kompetensförsörjning

Publicerat av: Mattias Jönsson ·

Huvudinnehåll

Välkommen att se webbsändningen från seminariet om strategisk kompetensförsörjning från den 16 oktober. Du kan välja att titta direkt eller i efterhand.

Energiföretagen Sverige, tillsammans med Sobona och EFA, står bakom seminariet som vänder sig till dig som jobbar med HR-frågor. Det blir en heldag om strategisk kompetensförsörjning utifrån mångfald. Med utgångspunkt i en innovativ och inkluderande kompetensförsörjning visar vi goda exempel från våra medlemsföretag, och exempel på hur vi hittar och attraherar framtidens medarbetare samt hur mångfald bidrar till att behålla vår position som en av de mest attraktiva branscherna.

Under seminariet får du veta mer om yrkesprofilering och valideringens möjligheter för kompetensförsörjning utifrån attraktivitet och hållbar utveckling. Det blir även diskussioner om hur säkerhetslagstiftning påverkar vid rekrytering.

Ett seminarium fyllt av inspiration och verktyg för att komma vidare i ert kompetensförsörjningsarbete.

Teknisk hjälp och information

Mattias Jönsson