Webbinarium om Coronaviruset och energifrågor

Det nya coronaviruset innebär en oerhörd ansträngning för hela samhället. Samtidigt måste vår grundläggande samhällsinfrastruktur fortsätta att fungera, både idag och på sikt. Vår energiförsörjning och energibranschen påverkas på flera sätt. Både energianvändningen, kunder, personal och produktion berörs av det nya coronaviruset.

Tillsammans med Energimyndigheten och Svenska Kraftnät kommer Energiföretagen att ge en kort genomgång av läget för energiförsörjningen, energibranschen och marknaden under detta webbinarium.

Ingen anmälan krävs till webbinariet.

Datum och tid: 7 maj kl: 10.00 - 11.30

Klicka här för att visa sändningen i ett större fönster.
Observera att om du väljer att öppna upp sändningen i ett nytt fönster kan det uppstå "eko". Det beror på att du har sändningen öppen i två webbläsarfönster. Stäng då ner det webbläsarfönster du inte använder så är problemet åtgärdat.

Moderator: Hannes Borg, Energiföretagen

Hur påverkas energiförsörjning och energibranschen av det nya coronaviruset?
Pernilla Winnhed, Vd Energiföretagen Sverige, beskriver läget i branschen till följd av coronaviruset och dess påverkan på ekonomi, personal och produktion/försörjning.

Hur ser beredskaps- och försörjningsläget ut?
Rebecka Bergholtz, analytiker på Energimyndigheten, beskriver läget inom försörjningen av värme, kyla och drivmedel.
Joakim Evertson, chef för enheten Elberedskap, Svenska Kraftnät beskriver läget inom elförsörjningen

Så påverkas energimarknaderna.
Magnus Thorstensson, Energiföretagen, beskriver hur energianvändning och priser har påverkats.

Så påverkas företagen.
Erik Brandsma, vd och koncernchef Jämtkraft