Så jobbar branschen med säljförtroende på elmarknaden
Så jobbar branschen med säljförtroende på elmarknaden
Ska en handfull oschyssta elhandelsföretag få sänka branschens förtroende hos kunderna? Svaret borde självklart vara nej! Men faktum är att både elhandels- och elnätsföretag i branschen på senare år fått lägga alldeles för mycket energi på att stoppa oschysst beteende och försöka hjälpa kunder som drabbats.
Välkommen att delta på vårt webinarium, som tar upp de initiativ som pågår för att lyfta fram schyssta aktörer, hitta vägar för att stärka kundernas möjligheter att invända mot oschysst beteende på marknaden och att vässa våra branschinterna processer för att skapa mindre utrymme att vara oschysst. Vi kommer bland annat att ta upp:
Schysst elhandel – En certifiering framtagen av Energiföretagen för att stärka branschens förtroende och lyfta fram gott beteende på elmarknaden. Allt fler företag certifierar sig och ett användarråd jobbar med att vässa certifieringen ytterligare. Vi berättar om arbetet och kanske har du och ditt företag egna idéer och förslag att spela in?
Standardiserad fullmaktshantering – Ett av de förslag som Energiföretagen, med hjälp av medlemsföretag, tagit fram för att åstadkomma en bättre elmarknad. Förhoppningen är att standardfullmakten ska bli den enda giltiga fullmakten i samband med att kunder ska byta elhandelsföretag, flytta in eller ut, få tillgång till information för energitjänster samt starta eller avsluta samfakturering för elhandel och elnät. Vi informerar om hur vi ska gå till väga för att införa standarden.
Regeringsuppdraget till Energimarknadsinspektionen (Ei) – Vad kan vi vänta oss nu när Ei fått i uppdrag att ta fram förslag till ändringar i ellagen i syfte att stärka konsumenternas ställning på elmarknaden?
Nu har du möjlighet att ta del av vårt kostnadsfria webbinarium om säljförtroende och att ställa dina frågor direkt till våra experter.
9 juni kl 9-10Lediga platser
Digital sändning
Digital sändning, , .
Här hittar du Energiföretagen Sverige - Swedenergy – AB:s (nedan Energiföretagen) allmänna villkor och integritetspolicy. Integritetspolicyn beskriver behandling av personuppgifter. Energiföretagen förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor.
Anmälan Du är välkommen att anmäla dig via Energiföretagens hemsida. Din anmälan är bindande inom ramen för våra bokningsvillkor, men kan överlåtas till annan person inom samma företag.
Bekräftelse – kallelse Du får en bokningsbekräftelse efter att Energiföretagen mottagit din anmälan. En kallelse med information sänds ut en till två veckor innan start via e-post
Pris Samtliga priser är angivna exklusive moms. Energiföretagen förbehåller sig rätten att vid behov justera priserna. Arrangemang I avgiften inkluderas deltagande, dokumentation i fysisk eller digital form, lunch och för-/eftermiddagsfika. Vissa avvikelser kan förekomma. Kostnad tillkommer för eventuell logi.
Webbinarium I avgiften inkluderas deltagande och dokumentation i digital form. Deltagandet är personligt.
Betalningsvillkor Betalning sker mot faktura med 30 dagar netto. Vid försenad betalning utgår en dröjsmålsränta (referensränta + 8%).
Fakturering Avgiften faktureras efter genomfört arrangemang om inte annat avtalats
Avbokning från en webbinarium får endast ske innan webbinarium påbörjas. Vid avbokning/ombokning till annat datum • mer än 30 dagar före start debiteras ingen deltagaravgift • Vid senare avbokning debiteras 100% av deltagaravgiften
Du kan kostnadsfritt överlåta din plats till annan person inom samma företag fram till en vecka innan start.
Har du via Energiföretagen erhållit en kod/länk där du bokar din logi, ansvarar du själv för eventuell avbokning av ditt hotellrum enligt de avbokningsvillkor som tillhandahålls av hotellet. Vi vill göra dig uppmärksam på att Energiföretagen ej står för eventuella avbokningsavgifter. Har du blivit sjuk och kan styrka detta med ett läkarintyg återbetalas avgiften.
Om anläggningen tar ut en extra avgift för den mat du önskat, kommer detta att vidarefaktureras till dig. Avgift tas även ut om du inte föranmält dina matpreferenser.
Fotografering/filmning I syfte att dokumentera och kommunicera arrangemanget, förekommer det att vi fotograferar eller filmar eventet. Det innebär att deltagare kan förekomma på bilderna även om fokus är på arrangemanget i stort.
Inställt arrangemang Energiföretagen förbehåller sig rätten att ställa in eller senarelägga arrangemang i de fall deltagarantalet är för lågt samt om en föreläsare akut insjuknar och inte kan ersättas Energiföretagen svarar inte, för hos deltagaren, uppkomna kostnader, till exempel resor och logi vid inställande av utbildning/konferens och tillämpar i övrigt köplagen.
Force majeure Energiföretagen ansvarar inte för de fall då utbildningsverksamheten hindras direkt eller indirekt genom myndighetsåtgärd, strejk, blockad, lockout, oväder, krig eller annat som står utanför vår kontroll.
Nöjd-kund-åtagande Energiföretagens ambition är att du som deltagare ska vara nöjd med innehållet och genomförandet av den utbildning/konferens som du deltagit i. Skulle du vara missnöjd eller har klagomål uppmanar vi dig att omgående kontakta oss på administration@energiforetagen.se så att vi kan hantera ärendet.
Personuppgifter Personuppgiftsbehandling sker i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). För att kunna hantera din bokning kommer du att behöva ge Energiföretagen ditt samtycke till behandling av dina personuppgifter i enlighet med Energiföretagens integritetspolicy. Du kan ta del av policyn i sin helhet via nedanstående länk. Energiföretagens integritetspolicy
Om du önskar mer information eller har frågor, vänligen kontakta respektive administratör för arrangemanget