Ny sajt för Tidningen Energi: ”Vi vill skapa stolthet i branschen”

Tidningen Energi, energibranschens eget husorgan, finns nu på webben i en ny tjusig kostym. Målet är att nå ut med de viktiga energifrågorna till så många som möjligt. På tidningens sajt hittar du just nu bland annat två färska artiklar med anledning av Corona-utbrottet.

Anja Alemdar, ansvarig utgivare för Tidningen Energi, berättar i en intervju på sajten om den nya satsningen. Bland annat lyfter hon vikten av att skapa stolthet i branschen.

- Vi hoppas att tidningen, både den fysiska och webben, bidrar till att skapa stolthet i branschen och ger fler anledning att skryta om allt spännande som händer. Jag uppmanar alla läsare att sprida intressanta artiklar i sina sociala kanaler så att vi kan intressera fler för denna spännande bransch. Läs hela intervjun med Anja Alemdar på Energi.se

Just nu hittar du dessutom två dagsfärska artiklar med anledning av Coronautbrottet. En intervju med energiminister Anders Ygeman och en intervju med Energiföretagens Pernilla Winnhed.

Från det senaste numret av Tidningen Energi 2/2020 hittar du en intervju med Johanna Lakso, vd för Powercircle, och en spännande artkel om Eon som blir först i Sverige med att pröva högtempererad djupgeotermisk värme. Du får också läsa om hur elmarknaden ska förändras 2021 och om hur minuspriser påverkar elmarknaden.

Energi.se kommer du att hitta ett urval av artiklar från tidningen, både nya och äldre artiklar. Den tryckta tidningen fortsätter att komma ut med 7 nummer per år och distribueras som en medlemsförmån till Energiföretagens medlemsföretag. Varje nummer fortsätter att publiceras digitalt, fritt för alla att läsa. Du hittar aktuellt nummer och alla tidigare nummer Energi.se.

Har du inspel till spännande artiklar? Kontakta chefredaktör Johan Wickström.