Åsa Pettersson intervjuad av Energimarknaden

Publicerat av: Eva Rydegran ·

Energimarknaden har just publicerat sin Månadens intervju och den här månaden är det Åsa Pettersson som intervjuas av Magnus Stattin om sin roll som vd på Energiföretagen och om sin syn på energibranschens utmaningar och energipolitiken framöver.

Nu finns en nyinspelad tv-intervju med Energiföretagens vd, Åsa Pettersson att se på Energimarknaden. Det är en drygt 15 minuter lång inspelning där hon svarar på frågor om sin nya roll som vd, om vilka frågor som är prioriterade för Energiföretagen under hösten, hur hon ser på det energipolitiska läget inför valet, vilka beslut och spelregler som behöver komma på plats under kommande mandatperiod, vad som krävs för att vi ska nå målet om nettonollutsläpp 2045 med mera.

Ett av Åsa Petterssons viktigaste budskap är att det är energibranschen som måste klara av att leverera tillräckligt med el för att möta en dubblerad, eller ännu högre elanvändning. Då krävs också de rätta förutsättningarna för att branschen ska klara jobbet.

Se hela intervjun här.