Missa inte att anmäla dig till Qraftsamling21

Publicerat av: Eva Rydegran ·

Den 8 mars är sista anmälningsdag för årets upplaga av Energiföretagens jämställdhets- och inkluderingsprogram Qraftsamling. Vill du veta mer så kan du delta på en digital informationsträff om programmet den 25:e februari eller se informationsfilmen.

Logga in för att anmäla dig eller för att se en film om programmet.

Vill du veta mer kan du anmäla dig till informationsträffen för medlemmar den 25/2.

Årets upplaga av Qraftsamling

Inför Qraftsamling 21 har vi uppdaterat programmet och finslipat innehållet. Och allt är givetvis anpassat till ett digitalt format, så länge smittläget kräver det. Vi följer myndigheternas rekommendationer och räknar inte med någon fysisk träff under våren i alla fall.

Utvärderingen från tidigare år visar att det fokuserade arbetet på att öka mångfalden har gett resultat för de deltagande företagen. Qraftsamling 21 lägger fokus på normförändring, inkluderande ledarskap och samtliga lagstiftade diskrimineringsgrunder. Programmet vänder sig till såväl tidigare deltagare som nya.

Qraftsamling 21 ska inspirera hela branschen till att öka takten och förbättra metoderna.

Med det nya programmet vill vi höja kompetensen att arbeta strukturerat med inkludering och mångfald hos de deltagande företagen. Vi vill också tydliggöra branschens nuläge och önskade drömläge samt vilka mål och aktiviteter som måste prioriteras för en ökad spegling av samhället bland medarbetarna, ett lyckat jämställdhetsarbete och en ökad attraktivitet för branschen.

Här kan du även se en film för lite inspiration kring årets innehåll på Qraftsamling.

För att kunna ta del av detta video-material så behöver du godkänna användande av marknadsföringskakor. Klicka nedan för att ändra inställningarna för kakhantering.
Ändra inställningar

Annika Johannesson

Tf ansvarig kompetensförsörjning samt ansvarig validering av yrkesprofiler
Enhet: Politik och kommunikation