Arena Energi - Almedalen 4-6 juli

Publicerat av: Anna Lejestrand ·

I år är Arena Energi återigen på plats i Almedalen. Den 4-6 juli genomför Energiföretagen Sverige tillsammans med en rad partners - seminarier och debatter om de rykande heta energifrågorna. 2022 är dessutom valår och Arena Energi står i sedvanlig ordning värd för Energispektrum - årets energipolitiska debatt.

På Arena Energi finns en bredd av energibranschen representerad och flera företag ordnar egna evenemang; Ecoclime, Ellevio, European Energy, Fortum, Göteborg Energi, Luleå Energi, Metacon, Regional Energi, Uniper, Vattenfall och Energiföretagen Sverige är arenans deltagare just nu. Ett par platser finns kvar för aktörer som är intresserade.

Här hittar du alla deltagare och deras seminarier (preliminära programpunkter).

Arenan Energi huserar i Klosterlängan i centrala Visby och alla seminarier är öppna för alla att besöka. Nytt för i år är att vi även kommer att webbsända seminarierna. Den som inte kan komma till Visby, eller vill följa evenemangen i efterhand, kan göra så. Allt kommer att samlas på Energiföretagens webb på www.arenaenergi.se.

Om Arena energi

Arena energi är samlingsplatsen där energibranschen lyfter de energipolitiska frågorna. Riksdag och regering har ett avgörande inflytande på energibranschens verksamhet genom beslut om skatter, lagar och regler och genom att driva den politiska debatten i frågorna. Energifrågan knyter därtill nära an till en rad andra frågor som är aktuella på den politiska agendan. Klimatomställning, jobb och tillväxt, säkerhet och försörjningstrygghet, alla påverkas de av, eller påverkar energifrågorna och energibranschen.

Hannes Borg

Ansvarig samhällskontakter