I fokus: Översyn av det energipolitiska målet

I den fjärde intervjun om riksdagspartiernas energipolitik har turen kommit till Arman Teimouri från Liberalerna. Han efterlyser en samsyn kring utmaningarna i energisystemet, som han menar saknas idag. Dessutom en översyn av det energipolitiska målet för att skapa lika villkor för investeringar i alla fossilfria kraftslag. Lyssna här!

Foto: Liberalerna

Inför valet 2022 så intervjuar Hannes Borg, ansvarig för samhällskontakter hos Energiföretagen, samtliga riksdagspartier om deras viktigaste energipolitiska frågorna. Hur ska vi klara utbyggnaden? Vilka kraftslag ska vi satsa på? Vilka styrmedel och reformer vill politiken se?

Är Liberalerna emot vindkraft? Varför kommer politiken inte vidare med elnätsfrågan - trots att detta är en fråga alla är överens om och hur ser Liberalerna på Elektrifieringsstrategin? Lyssna på samtalet mellan Liberalernas Arman Teimouri och Hannes Borg.

För att kunna ta del av detta video-material så behöver du godkänna användande av marknadsföringskakor. Klicka nedan för att ändra inställningarna för kakhantering.
Ändra inställningar

Hannes Borg