Val 2022: Turen har kommit till Lorentz Tovatt

Val 2022 och energipolitiken är helt avgörande för Sveriges omställning till fossilfrihet. Vi intervjuar därför riksdagspartierna om deras syn i viktiga energifrågor. Moderaterna, Sverigedemokraterna, Centern, Liberalerna och nu har turen kommit till Miljöpartiet.

Vilka är de viktigaste energipolitiska frågorna inför valet 2022? Hur menar de olika partierna att vi ska klara utbyggnaden av elsystemet i den takt det krävs för den massiva elektrifiering som står för dörren? Vilka styrmedel och reformer vill politiken se? Inför Arena Energi i Almedalen och inför valet 2022 intervjuar Hannes Borg partiernas energipolitiska talespersoner för att få svaren.

Miljöpartiet vill se ett helt förnybart energissystem senast 2040. Det ska uppnås med hjälp av vindkraft och solenergi, tillsammans med ny teknik som vätgas och flexibilitet, men också energieffektivisering. Lyssna här!

För att kunna ta del av detta video-material så behöver du godkänna användande av marknadsföringskakor. Klicka nedan för att ändra inställningarna för kakhantering.
Ändra inställningar

Hannes Borg