Energiföretagens vd, Pernilla Winnhed, går vidare

Pernilla Winnhed har efter fem år som vd för Energiföretagen Sverige och 25 år i energibranschen bestämt sig för att ta ett nytt steg i karriären. Pernilla Winnhed lämnar Energiföretagen under hösten.

Pernilla Winnhed har efter fem år som vd för Energiföretagen Sverige och 25 år i branschen bestämt sig för att ta ett nytt steg i karriären.

Pernilla Winnhed kommenterar:

– Energibranschen är en fantastiskt spännande och samhällsviktig sektor, men efter många år i branschen ska det nu bli roligt att ta mig an nya frågor. Jag är tacksam över den tid jag haft på Energiföretagen och stolt över det engagemang medlemsföretagen och mina medarbetare har för att bidra till ett hållbart samhälle.

Monica Karlsson, ordförande för Energiföretagen Sverige:

– Jag vill rikta mitt varmaste tack till Pernilla Winnhed för det fantastiska arbete hon gjort för branschen under de här åren. Vi hade gärna behållit henne några år till, men jag och styrelsen önskar henne all lycka på hennes fortsatta resa. Nu börjar processen med att rekrytera en ny vd som kan fortsätta det goda arbete branschorganisationen gör för att skapa förutsättningar för samhällets klimatomställning.

Pernilla Winnhed lämnar Energiföretagen Sverige under hösten.

För mer information: Monica Karlsson, ordförande Energiföretagen, 035-191 594 och mailadress monica.karlsson@hem.se