Rubrik och ingress till innehållet på sidan

Framtidens kundrelationer på Kundservicedagarna i december

Publicerat av: Annika Johannesson ·

Huvudinnehåll

Den 10-11 december är det återigen dags för Kundservicedagarna. Energiföretagen arbetar intensivt med att få programmet på plats och redan nu är det klart att uppskattade Malin Thorsén återkommer som moderator. Framtidens kundrelationer står i fokus och deltagarna får dessutom möta Jenny Åkerman, utbildad musik- och röstpedagog och specialist på hjärnan.

Malin Thorsén har modererat Kundservicedagarna tidigare och ser fram emot att göra det igen:

– Det är så roligt med Kundservicedagarna. Den har en annan energi än många andra konferenser och bjuder på mycket glädje. Jag tycker att de som arbetar med kundservice är ett härligt släkte, där de rör sig i gränslandet mellan att balansera tekniken med kundrelationen, Det kräver sin man eller kvinna att fixa detta, oavsett om man hanterar telefonen eller hela det område som praktiskt måste flyta gentemot kunden. Kundservice handlar om att skapa tillit, konstaterar Malin Thorsén.

Hon tycker att temat framtidens kundrelation känns både fräscht, roligt och lite utmanande. För när energimarknaden förändras, vilket sker i snabb takt, förändras även kundrelationen. För att möta det kan man ta in kunskap från andra, men det är också viktigt att de som berörs i branschen får möjlighet att samlas och tänka till tillsammans, menar Malin.

– Det är härligt att få ägna ett par dagar åt att sätta kundfrågorna i fokus. I programmet ryms både handfasta frågor, som hur kundservice kan hantera nya regelverk och villkor, och lite mer visionära frågor, exempelvis hur vi kan hantera mötet med unga människor som kommer ut från skolan och är väldigt värderingsstyrda, avslutar Malin Thorsén.

Jenny Åkerman, en föreläsare med bredd

Jenny Åkerman har ibland även kallats Hjärnladyn eftersom hon är specialist på hjärnan och dessutom tidigare varit ordförande i Mensa Sverige*. Det inte alla vet är att hon också är musik- och röstpedagog, med betoning på pedagog. Det är i den rollen hon medverkar på Kundservicedagarna. För oavsett om du talar med en eller många, är din röst ett viktigt verktyg som behöver all omsorg den kan få.

Jenny Åkerman, föreläsare på Kundservicedagarna 2019

Så här skriver Jenny Åkerman på sin hemsida:
”En frisk röst har alla möjligheter att bli starkare, tydligare och behagligare att lyssna till. Den som lär sig mer om sin röst, och som tränar den kommer att vinna mycket, både professionellt och socialt”.

– Vi är verkligen glada över att Jenny Åkerman medverkar på Kundservicedagarna. Hon är en föreläsare som har både hjärna och hjärta och hon delar med sig av sitt kunnande på ett både pedagogiskt och humoristiskt sätt, säger Marie Hedlund, projektledare för konferensen Kundservicedagarna.

Här kan du anmäla dig eller läsa mer om Kundservicedagarna.

*Mensa är en ideell internationell förening. Ordet Mensa är latin och betyder bord. Mensa är en internationell, ideell rundabordsförening som är politiskt och religiöst obunden. Mensa Sverige har funnits sedan 1964 och samlar personer som fått ett resultat som motsvarande de övre 2 % av befolkningen när det gäller IQ.

 

Kontakta mig om du vill veta mer

Marie Hedlund

Projektledare och ansvarig för Förlag
Enhet: Kompetenscentrum
Telefon: 08-677 26 52
E-post: marie.hedlund@energiforetagen.se