Rubrik och ingress till innehållet på sidan

Kundservicedagarna – mångårig erfarenhet på 90 minuter

Publicerat av: Kalle Lindholm ·

Huvudinnehåll

Kundservicedagarna den 4–5 december i Stockholm ska som vanligt vara aktuella, ge kunskaper, men kanske framför allt inspirera för det dagliga arbetet. Bland många intressanta programpunkter gör vi därför en extra puff för Eva Runald, som med massor av egen erfarenhet delar med sig av sina lärdomar. Att engagera till egna insikter är ett mål för Eva.

Vi ringde upp Eva Runald för att höra lite om henne och vad vi kan vänta oss.

Hej Eva, lite kort, vem är du privat?

– Precis som regissören och manusförfattaren Ulf Malmros är jag från Molkom i Värmland. Jag kan nog beskrivas som stabil privat: över 30 år i Karlstad, samma man i 36 år och samma hus i 30 år. Två utflugna döttrar, det är bara hunden kvar utöver min man.

Dina jobb då, där har det rört sig mer?

– Ja, jag började en gång på Spiesresor i Karlstad och har bland annat jobbat i bokhandel, varit chefssekreterare på socialförvaltningen och marknadsföringsansvarig på en gymnastikförening. I 17 år var jag på SBAB i positioner som ledare, coach och chef i olika sammanhang.

Något om dina egenskaper och vad du gör nu?

– Jag engagerar mig mycket i allt jag gör och älskar att engagera andra människor. Jag är inne på tredje året som egen nu där jag utbildar i bland annat kundbemötande och försäljning, coachar i säljsamtal, och ledarskapscoachar. Att vara tydlig är viktigt i allt man företar sig.

Utan att avslöja allt, vad är viktigt för kundrelationer?

– Att visa att du finns till för kunden och att verkligen lyssna färdigt på kunden för att kunna hjälpa till. Man måste ta reda på vad kunden frågar efter och samtidigt tänka på vad jag mer kan hjälpa kunden med. Kom ihåg att du är viktigast i ditt företag, du är ansiktet utåt. Kunden bestämmer sig om företaget är bra eller inte beroende på ditt bemötande.

Törs du lova att publiken får med sig något användbart?

– Ja, det handlar om handfasta råd, verktyg och inte minst viktigt att få egna insikter. Jag brukar få höra att deltagarna ”fått mycket bra energi” också.

Kommer du avslöja något riktigt spännande under ditt 90-minuterspass?

– Den som kommer får se!

Vi önskar Eva och alla deltagare lika välkomna till Kundservicedagarna 2018.

Var, när och hur

I år håller vi till på Quality Hotel Friends i Solna bredvid Mall of Scandinavia, ett stenkast från Stockholm City. Den 4–5 december träffas vi med start före lunch, inklusive middag och avslutning efter lunch dagen efter.

Till anmälan och mer info här

Läs lite omdömen om Evas insatser här

 

Kontakta mig om du vill veta mer

Kalle Lindholm

Kalle Lindholm

Kommunikatör
Enhet: Energisystem
Telefon: 08-677 26 55
E-post: kalle.lindholm@energiforetagen.se