Uppdatera era uppgifter i SUSIE inför vintern

Publicerat av: Julia Hörnell ·

För att IT-verktyget SUSIE ska vara ett effektivt verktyg vid störningar i eldistributionen krävs det att de registrerade uppgifterna för ert företag är uppdaterade och aktuella. Är du intresserad av att lära dig mer om SUSIE tipsar vi även om några kommande webbseminarier.

Det är viktigt att du kontrollerar och uppdaterar följande uppgifter i SUSIE inför vintern:

  • Företagets grunduppgifter
  • Företagets kontaktpersoner/användare
  • Antalet kunder per kommun
  • Era resurser.

Logga in på SUSIE för att uppdatera informationen.
Har du inte inloggning till SUSIE? Kontakta supporten

Kommande webbseminarier om SUSIE

Lär dig mer om SUSIE! Är du nybörjare eller vill du bara fräscha upp dina kunskaper? Vi kommer att hålla webbseminarium om SUSIE under tre datum i vinter:

  • 28 november, kl. 13–16
  • 3 december, kl. 9–12
  • 4 december, kl. 9–12


Du anmäler dig via susie@elsamverkan.se. Mejla ditt namn, företag och vilket datum du vill gå. Du får gärna nämna om du är helt ny i SUSIE. Vi reserverar oss rätten att avboka ett utbildningstillfälle om det är färre än fyra anmälda.

Vad är Elsamverkan?

Vid stora störningar i eldistributionen rapporterar varje elnätföretag sitt störningsläge och resursbehov alternativt resurstillgång med stödsystemet SUSIE.

Vardera ett av de sju elsamverkansområdena har en ledningsgrupp (Elsamverkansledning) som får en bra översiktsbild över störningsläget med hjälp av SUSIE. De kan därmed fördela tillgängliga resurser på ett effektivt sätt.

Med hjälp av SUSIE knyts därmed elnätföretagen och elsamverkansledningarna samman för att effektivt kunna samarbeta när ett svårt läge uppstår i eldistributionen.

Till Elsamverkansportalen.

 

Kontakta mig om du vill veta mer

Matz Tapper

Matz Tapper

Ansvarig elnätsteknik och säkerhet
Enhet: Energisystem
Telefon: 08-677 27 26
E-post: matz.tapper@energiforetagen.se