Rubrik och ingress till innehållet på sidan
Kundservicedagarna

Huvudinnehåll
Kundservicedagar genomförs 10-11 december 2019 i Stockholm. Årets tema är Framtidens kundrelationer.
Välkommen till årets Kundservicedagarna, 10-11 december på Quality Hotel Friends,
Under fliken "Program" nedan kan du se hela programmet.
Klicka här för att läsa medlemsnyheten om Malin Thorsén och Jenny Åkerman.
#kundservice19
Förkunskap
Inga förkunskaper krävs.
Metodik och pedagogik
Föreläsningar, gruppövningar och nätverkande.
Dokumentation
Åhörarkopior av presentationer.
Prisinformation
8 200 kronor för medlemmar i Energiföretagen Sverige.
9 840 kronor för icke medlemmar.
I priset ingår konferensmåltider enligt program.
Kostnader för logi och moms tillkommer.
Kundservicedagarna 2019
Tisdag 10 december
10.30 | Registrering och fika |
11.00 | Välkomna! |
Trendspaning. Hur ser framtiden ut? Malin Thorsén, vd Bright Planet, gör en spaning om framtidens kundrelationer och intervjuar Daniel Lundqvist, Catherine Lillo och Louise Marcelius, alla från Energiföretagen Sverige, om vad som väntar runt hörnet. Malin Thorsén, vd Bright Planet |
|
Reflektion | |
12.30 | Lunch |
13.30 | Konsumentverket har koll på konsumentens vardag Konsumentverket är konsumentens stöd när det gäller exempelvis allmänna avtalsvillkor, marknadsföring, prisinformation och säljmetoder. Hur bidrar Konsumentverket till en säkrare marknad där kunderna kan handla medvetet? Daniel Eliasson, jurist Konsumentverket |
Vad vill kunderna veta om sina rättigheter? Energimarknadsbyrån tar emot frågor och klagomål från konsumenter på el-, gas- och fjärrvärmemarknaden. Det finns mycket att lära av den samlade klagomålsstatistiken, som Anna Carlén presenterar på konferensen. Anna Carlén, vd Energimarknadsbyrån |
|
Att bygga långsiktiga kundrelationer som energiföretag |
|
15.00 | Fika |
15.30 | Träna din röst och bli en vinnare Allt börjar i hjärnan, därifrån kommer våra tankemönster, vår självbild, vår kommunikationsförmåga och våra resultat. Och vårt främsta kommunikationsmedel är vår röst; den når längst vid fysiska möten, den finns direkt i telefonen, och inte sällan hör vi den i huvudet när vi läser. Oavsett om du talar med en eller många, är din röst ett viktigt verktyg som behöver all omsorg den kan få. Jenny Åkerman, coach, föreläsare och pedagog |
17.00 | Avslut |
18.30 | Samling till middag |
19.00 | Middag |
Onsdag 11 december
08.30 | Välkomna tillbaka! |
Umeå Energis solcellssatsning Allmänhetens intresse för solenergi ökar. Umeå Energi lyfter fram möjligheterna och uppmuntrar sina kunder att installera solceller. Den som vill ha ett enkelt koncept kan välja att hyra istället för att köpa. Eva Lendic Edlund, Umeå Energi Elhandel AB |
|
Elmarknadshubben – hur påverkar det er vardag? |
|
Vad gör svenskarna på internet? Internetsstiftelsen ställer varje år samman rapporten Svenskarna och internet. Här får du en sammanfattning av rapporten och mer kunskap om hur allmänheten – som också är våra kunder – beter sig på nätet. Annika Johannesson, kommunikatör Energiföretagen Sverige |
|
10.15 | Fika |
10.45 | Hur möter vi kunden när krisen uppstår? När krisen uppstår är det bra att ha förberett sig – men kan man det? Hur hanterar vi kundkontakterna när det oväntade inträffar? Kraftringens Mia König, chef Marknad & Kundupplevelse, delar med sig av sina erfarenheter från kundkommunikation i kris och hur lärdomarna kan tas tillvara. Mia König, chef Marknad & Kundupplevelse Kraftringen |
Förtroendeingivande kommunikation Genom att flytta fokus från det egna budskapet till kundens värderingar bygger vi förtroende. Det gör inte bara företagets säljinsatser mer framgångsrika, det gör även arbetet lättare och roligare. Föreläsningen handlar om ”Why They Buy” och skapar insikter, ger ny kunskap och inspiration på ett underhållande sätt. Anna Forsberg, Miliana AB |
|
Summering och avslutning | |
12.15 | Lunch |
Mål och syfte
Kundservicedagarna är en årlig professionell arena för energiföretagens medarbetare som har kundkontakter. Syftet med konferensen är att ta upp aktuella frågor som berör kundservice, fylla på med nya kunskaper, inspirera och nätverka med kollegor från hela branschen.
Målgrupp
Alla som har kundkontakter på energiföretagen, som kundtjänstmedarbetare och kundtjänstchefer.
Här hittar du Energiföretagen Sverige - Swedenergy – AB:s (nedan Energiföretagen) allmänna villkor och integritetspolicy. Integritetspolicyn beskriver behandling av personuppgifter. Energiföretagen förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor.
Anmälan
Du är välkommen att anmäla dig via Energiföretagens hemsida. Din anmälan är bindande inom ramen för våra bokningsvillkor, men kan överlåtas till annan person inom samma företag.
Vid beställning av webbkurs får du en bokningsbekräftelse med länk till kursen, efter att vi har mottagit din anmälan. Kursen finns tillgänglig i tre år efter beställning.
Bekräftelse – kallelse
Du får en bokningsbekräftelse efter att Energiföretagen mottagit din anmälan. En kallelse med information sänds ut cirka två veckor före kursstart via e-post.
Pris
Kurs och konferens
I avgiften inkluderas deltagande, dokumentation i fysisk eller digital form, lunch och för-/eftermiddagsfika. Vissa avvikelser kan förekomma. Kostnad tillkommer för eventuell logi.
Webbkurs
Avgiften avser tillgång till kursen, prov och intyg samt i förekommande fall tillgång till ESA-Q under intygets giltighetstid.
Samtliga priser är angivna exklusive moms. Energiföretagen förbehåller sig rätten att vid behov justera priserna.
Betalningsvillkor
Betalning sker mot faktura med 30 dagar netto. Vid försenad betalning utgår en dröjsmålsränta (referensränta + 8%).
Fakturering
Avgiften faktureras efter genomförd kurs och konferens. Vid webbkurs faktureras avgiften i slutet av beställningsmånaden.
Avbokning/ombokning
Avbokning från en kurs eller konferens ska ske skriftligen via e-post.
Vid avbokning
- mer än 30 dagar före start debiteras ingen kostnad.
- 29-15 dagar före start debiteras 50% av priset
- 14-8 dagar före start debiteras 75% av priset
- 7-0 dagar före start debiteras fullt pris
Vid ombokning (gäller enbart kurs)
Ombokning kan senast ske 14 dagar före start. Om ombokningen sker mellan dag 29-15 före start tillkommer en administrativ avgift om 1000 kr. Vid ombokning till annat kurstillfälle kan avgiften faktureras i samband med det ursprungliga kursdatumet.
Har du via Energiföretagen bokat logi vill vi göra dig uppmärksam på att vi ej står för eventuella avbokningsavgifter, utan då gäller hotell-/konferensanläggningens villkor och då vi gör en så kallad gruppbokning mot anläggningen kan avbokningstiden vara upp till 30 dagar.
Har du blivit sjuk och kan styrka detta med ett läkarintyg återbetalas avgiften (gäller ej webbkurs).
Fotografering/filmning
Ibland fotograferar eller filmar vi på våra kurser/konferenser. Om du inte vill vara med på bilder eller filmer kan du meddela detta när du kommer till kursen/konferensen. Läs mer om hur Energiföretagen hanterar dina personuppgifter i Energiföretagens integritetspolicy.
Inställd kurs/konferens
Energiföretagen förbehåller sig rätten att ställa in eller senarelägga kurs och konferens i de fall deltagarantalet är för lågt samt om en lärare akut insjuknar och lämplig ersättare ej kan anskaffas.
Energiföretagen svarar inte för hos deltagaren, uppkomna kostnader vid inställande av kurs/konferens och tillämpar i övrigt köplagen.
Force majeure
Energiföretagen ansvarar inte för de fall då kursverksamheten hindras direkt eller indirekt genom myndighetsåtgärd, strejk, blockad, lockout, oväder, krig eller annat som står utanför vår kontroll.
Tekniska förutsättningar
Energiföretagen ansvarar inte för begränsningar i överföringshastighet vid nyttjandet av webbkurs som beror på deltagarens datorutrustning, programvara och/eller internetabonnemang.
Nöjd-kund-åtagande
Energiföretagens ambition är att du som deltagare ska vara nöjd med innehållet och genomförandet av den kurs/konferens som du deltagit i. Skulle du vara missnöjd eller har klagomål uppmanar vi dig att omgående kontakta oss på utbildningsansvarig@energiforetagen.se så att vi kan hantera ärendet.
Personuppgifter
Personuppgiftsbehandling sker i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). För att kunna hantera din bokning kommer du att behöva ge Energiföretagen ditt samtycke till behandling av dina personuppgifter i enlighet med Energiföretagens integritetspolicy.
Du kan ta del av policyn i sin helhet via nedanstående länk.
Energiföretagens integritetspolicy
Om du önskar mer information eller har frågor, vänligen ta kontakt med projektkoordinator för respektive utbildning.
Undernavigering
Kontakt

Martina Hultqvist
Projektkoordinator
Enhet: Kompetenscentrum
Telefon: 08-677 26 16
E-post: martina.hultqvist@energiforetagen.se

Marie Hedlund
Projektledare och ansvarig för Förlag
Enhet: Kompetenscentrum
Telefon: 08-677 26 52
E-post: marie.hedlund@energiforetagen.se